وبلاگ

الگوریتم Hilltop‌ و تاثیر آن بر سئو

الگوریتم Hilltop‌ و تاثیر آن بر سئو

مانند هر پلتفرم دیگه ای سرویس گوگل هم یک سری قوانین داره که خزنده های گوگل با پیروی از این قوانین بهترین و مرتبط ترین نتایج جستجو رو برای کاربران به نمایش میزارن.در نظر داشته باشید که این قوانین دایما در حال تغییر و تحول و آپدیت هستن. یکی از این الگوریتم ها الگوریتم hilltop هستش که بر اساس آن بررسی اعتبار وبسایت در گذشته است.

اشتراک گذاری این مقاله

آنچه در این مطلب خواهید خواند

الگوریتم هیلتاپ از سال 2004 بارگزاری شد و تا الان که 19 سال از این پیاده سازی میگذره یکی از الگوریتم های پایه و مهم گوگل به حساب میاد. که شناخت آن بر یک متخصص سئو واجب می باشد تا بتونه  پایه‌ای قوی برای درک سئو امروزی برای خودش پایه گذاری کنه. اگر شما نیز به آشنایی با انواع الگوریتم‌های گوگل علاقه‌مند هستید و دوست دارید لگوریتم Hilltop و تاثیر آن بر سئو را بشناسید  با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

الگوریتم هیلتاپ چیست؟

همانطور که قبلا اشاره کردیم این الگوریتم در سال 2004 روی کار اومد و نقش بسزایی رو در نمایش نتایج گوگل ایفا کرد.البته تا به امروز الگوریتم های جدید تر و پیشرفته تری هم توسط گوگل ایجاد شده اما هیلتاپ هنوز هم  تونسته کارایی خودش رو حفظ کنه. کارایی این الگوریتم برای رنک پیج بود  که به رابطه بین صفحات “متخصص” و “مرجع” نگاه می‌کند، که در آن صفحات “متخصص” صفحاتی هستند که به بسیاری از صفحات مرتبط دیگر لینک دارن و صفحات “مرجع” صفحاتی هستن که دارای پیوندهایی هستن که از صفحات “متخصص” به آن اشاره میشه .پس میتونیم اینطور نتیجه بگیریم که این الگوریتم مثل پیج رنک عمل میکنه. خب شاید براتون سوال باشه که پیج رنک چیه؟ بطور مختصر و مفید بهتون بگیم طرز کار پیج رنک به این صورت هستش که با سنجش میزان اهمیت پیج  و لینک دهی به آن  و کیفیت لینک ها رو میسنجه.

آیا هیلتاپ و پیج رنک یکی هستن؟

در جواب این سوال باید بگیم که خیر هر چند بسیار به هم شبیه هستن ولی یک تفاوت عمده این دوتا رو از هم متمایز کرده این تفاوت هم این هستش که  الگوریتم پیج رنک، امتیاز یک صفحه طبق انالیز تمام لینک هایی که از سراسر وب به اون صفحه داده شده رو میسنجه ولی هیلتاپ  فقط لینک هایی را که از صفحات مرجع یا expert به یک صفحه داده شده را مورد سنجش قرار میده.

30 ساعت آموزش رایگان سئو همین حالا تو مشتته !

الگوریتم هیلتاپ چطور کار می کنه؟

هیلتاپ با ارزیابی مشخص میکنه که سایت شما متعلق به اگان خاصی هستش یا برای شخصه و حتی محتوا رو بر اساس معتبر بودن میسنجه . با یک مثال قضیه رو بهتر توضیح میدیم فرض کنید یک عبارتی رو در گوگل جستجو می کنید حالا خزنده های گوگل اول به بررسی  صفحاتی که در مورد جستجوی شما تخصص دارن میپردازه و برای شما به نمایش میزاره.با این کار با یک تیر دو نشون میزنه اول مشخص میکنه که سایت های موجود بر اساس تخصصشون جایگاهشون کجاست و بعد بر اساس این سایت ها رتبه سایت های دیگرو تعیین میکنه.

حالا این کار چه مزیتی داره؟به شما این امکان رو میده که سایت های با محتوای تخصصی و کیفیت بالا رو زود تر پیدا کنید. حال باید بگیم که پیدا کردن لینک های داده شده به سایت شما توسط هیلناپ کاملا تخصصی صورت میگیره به طوری که سایت متخصص رو  بر اساس اطلاعاتی که کاربر به طور دقیق از موضوع مورد نظر میده و لینک هایی که توسط سایت های دیگه به اون داده شده رو انتخاب میکنه و بر این اساس بقیه سایت ها رو هم بر اساس رتبشون در نتایج میچینه  و اصلا امری تصادفی نیست.

نکات مهم الگوریتم هیلتاپ گوگل

سایت های تخصصی که معیارهای زیر رو داشته باشن به عنوان سایت مستقل شناخته میشن:

  • 3 بلوک اول آدرسIP یکسان نیستن.
  • هیچ رابطه ای بین صفحات لینک دهنده وجود نداره و مرتبط نباشه.
  • بخش عمومی نام دامنه متفاوت هست.

به صورت آنلاین دوره فرمول یک سئو رو داشته باش !

روش های بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم هیلتاپ

در هیلتاپ لینک سازی خارجی  بسیار مهمه که از مهم ترین بخش های SEO می باشد. در این بخش به یکسری نکات مهم لینک سازی اشاره میکنیم که  توصیه میشه حتما به اونا توجه کنید:

اولین نکته به این توجه کنید که حتما سایت های معتبری رو پیدا کنید که مرتبط با حوزه ی جستجوی شما هستش:ابتدا حتما لیستی از دامنه های معتبر مربوط به حوزه کاریتون رو پیدا کنید چون از نظر خزنده های گوگل دامنه های غیر مرتبط با موضوع شما بی ارزش هستند.

نکته ی  بعدی ساخت لینک های طبیعی هستش .اینکه شما همیشه لینک هایی رو استفاده کنید که اعتبار بسیار بالایی داره اطز نظر گوگل غیر طبیعی جلوه میکنه پس پیشنهاد میکنیم لینک سازیتون رو از سایت های با اعتبار پایین استفاده کنید.  نکته ی بسیار مهم بعدی  در نظر گرفتن لینک سازی رقباست. ابزار های زیادی برای آنالیز رقبا وجود داره  از جمله SEMrush یا Ahrefs  که هر متخصص لازم و ضروریه که بر این دو ابزار اشراف داشته باشه.

مطلب پیشنهادی برای مطالعه : نرم افزار رویت چیست ؟ Revit

سخن پایانی

ما سعی کردیم در مقاله الگوریتم Hilltop گوگل، از گذشته تا امروز،الگوریتم هیلتاپ رو مورد بررسی قرار بدیم و نکات مهم رو بررسی کنیم  تا شما با این الگوریتم بیشتر آشنا بشین برای کسب رتبه ی بالا در گوگل و سنجش اعبار ساییتون لازمه بر اساس الگوریتم هیلتاپ عمل کنید امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

academyecolearn

academyecolearn

اینجانب امیر محمد جوادی متولد شهریور 1377 بنیان گذار آکادمی اکولرن دارای مدرک تحصیلی لیسانس مهندسی نفت و همچنین دارای مدارک بین المللی طراحی سایت (back-end) می باشم . درخرداد 1399 تصمیم به تاسیس آکادمی آموزشی حول محور جذب دانشجویان دارای مهارت کافی برای تدریس و اشتغال کردم و هم اکنون بیش از 20 استاد کاربلد و دارای مدرک معتبر را در آکادمی اکولرن جذب کرده و از این مورد بسیار خرسندم که تیمی پویا , پیگیر و دارای ذهنی خلاق تشکیل داده ایم و به لطف دوستان توانسته ایم آموزش های تخصصی و کاربردی که ویژه مشاغل می باشد را در اختیار دانش پذیران عزیز قرار دهیم وثمره آن را با جذب عزیزان در شرکت ها خواهیم دید
آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید