وبلاگ

کیورد استافینگ چیست؟

کیورد استافینگ یا قاتل سئو

وقتی قصد دارین سئو سایت رو برای کسب رتبه ی برتر  انجام بدین،ممکنه به ذهنتون بیاد که یک راه میانبر استفاده کنید.همانطور که میدانید بهینه سازی یک سایت ممکنه یکم طولانی باشه در این بین یک سری راه میانبر و غیر استاندارد هستش که توی بازه زمانی کوتاه مدت ممکنه کار راه انداز باشه.یکی از این روش ها که در زیر مجموعه ی سئوی کلاه سیاه قرار میگیره کیورد استافینگ هستش. دوست دارید بدونید keyword stuffing چیه و به چه چیزی معروفه؟

اشتراک گذاری این مقاله

آنچه در این مطلب خواهید خواند

در صورت استفاده از راه های میانبر برای بهینه سازی سایت، ممکنه فکر کنید که هیچ اسیبی به وبسایتتون نمیرسه این یک تصور کاملا اشتباهی هستش استفاده از تکنیک های میانبر سئوی کلاه سیاه صدمات زیادی رو به وبسایتتون وارد میکنه که ممکنه بعضی از آنها جبران ناپذیر باشه. یکی از این تکنیک های سئوی کلاه سیاه،کیورد استافینگ هستش که افراد بیش از نیاز از کلمات کلیدی در یک محتوا استفاده میکنند. در این مقاله ما شمارو با مفهوم کیورد استافینگ آشنا می کنیم و به شما میگیم که چطور از کلمات کلیدی در سایتتون استفاده کنید پس با ما همراه باشید.

کیورد استافینگ چیست ؟

 روش کیورد استافینگ از سال ها قبل تر هم وجود داشته و حتی کاربرد های زیادی هم داشته این اصطلاح ترکیبی از دو کلمه   keyword به معنی کلمه کلیدی  و stuffing  به معنی پر کردن هستش و همانطور که قبلا هم اشاره کردیم زمانی اتفاق میفته که ما از کلمه کلیدی بیش از حد مجاز در یک مطلب استفاده کنیم. البته دیگه مث قبل کارایی نداره ولی بازم عده ای پیدا میشن که از این روش برای بهینه سازی سایت و کسب رتبه سایت ها استفاده میکنن .

انواع کیورد استافینگ

از انواع آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تکرار غیرضروری کلمات و عبارات؛
  • اضافه کردن کلماتی که ربطی به متن زمینه خود ندارند
  • قرار دادن یک گروه همسان از کلمه‌های کلیدی در قسمت‌های مختلف متن؛
  • استفاده از کلمات کلیدی بی ربط با عنوان برگه.
  • استفاده از متن همرنگ با پس‌زمینه برای پنهان کردن کلمه از دید خواننده و نمایش آن به ربات‌ موتورهای جستجو؛
  • تکرار متن در کد صفحه، تگ‌های متا، متن‌های alt و تگ‌های کامنت.

 

کیورد استافینگ یا قاتل سئو

آموزش سئو رایگان و حرفه ای [همراه ویدیو برای سئوکارها]

چگالی کلمات کلیدی یک اصطلاح مرتبط با کیورد استافینگ

این یک مفهوم بسیاری کاربردی هستش که باید بهتره با این مفهوم آشنا بشید.درواقع تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی توی متن یا محتوا استفاده میشه رو چگالی کلمات کلیدی میگن که میانگین استفاده از آن بهتره که 2 درصد باشه. وقتی میخواید یک محتوایی برای سایتتون بنویسید،این محتوا باید هدفمند و جذاب باشه بتونه کاربر رو به تعامل ترغیب کنه،اما زمانی که توی محتوا بیش از حد از کلمه کلیدی استفاده می کنید عملا در امر گفته شده ناموفق هستید.
یعنی این طور هستش که بجای اینکه برای کاربرای سایت مطلب بنویسید مخاطب شما موتور های جستجو هستن خب این کار مخاطب از سایت شما زده میشه نه تنها اون محتوا رو نمیخونه مطالب بعدی رو هم دنبال نمیکنه.همین باعث میشه نرخ پرش سایتتون بره بالا و در اخر هم مشتریای پر و پا قرصتون رو از دست بدین.
بنابراین هرچند گول زدن موتور های جستجو شما رو وسوسه می کنه اما نباید این کار رو انجام بدین به عواقبش نمی ارزه.  وب سایت هایی که از این روش استفاده میکنن مجازات گوگل رو به جان میخرن .

 

چطور از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنیم؟

اگه میخواین بهینه سازی سایتتون به درستی انجام بشه و منجر به کسب رتبه برتر توسط موتور های جستجوی گوگل بشین بهتره که از روش های درست استفاده کنید خب یعنی چی؟

یعنی اون کلمه یا عبارت کلیدیتون رو به اندازه مناسب و جای درست  و منطقی استفاده کنید، و اگه میخواین دچار کیورد استافینگ نشین یک سری نکات هستش که ملزم به رعایتشون هستین که ما سعی کردیم به طور خلاصه و مفید براتون توضیح بدیم:

  اولین نکته قابل توجه استفاده از یک کلمه کلیدی اصلی برای هر صفحه از سایت هستش:

اگه میخواین سایتتون رو سئو کنید لازمه ی بهینه سازی هر صفحه انتخب یک کلمه کلیدی اصلی هستش. این کلمه باید به طور کامل با موضوع و محتوای سایت هم خونی داشته باشه و بهتره کلمه ای رو انتخاب کنید که یک جایگاه و محبوبیتی بین کاربرای فضای مجازی داشته باشه. وقتی این امر محقق شد و کلمه کلیدی مشخص شد دیگه از اون توی صفخات دیگه ی سایت استفاده نکنید که بتونید برای صفحه و یک کلمه کلیدی رقابت خوبی رو با رقیباتون ترتیب بدین.

نکته ای که برای راهنمایی بیشتر میتونیم خدمتتون عرض کنیم اینه که ابزار های مختلفی برای تحلیل کلمات کلیدی وجود داره یکی از این ابزار keyword planner  هست که بهتون در انتخاب بهترین کلمه کلیدی هدف کمک میکنه و حتی بهتون نشون میده که کاربران بیشتر در جستجوی چه عباراتی هستن.

 مقاله پیشنهادی: ABOVE THE FOLD چیست؟ و چه تاثیری بر سئو سایت دارد ؟

دومین نکته اینه که سعی کنید بیش از 300 کلمه بنویسید.

برای موتور های جستجو این خیلی اهمیت داره که متن شما تاثیر گذار و مفید باشه شما باید سعی کنید متنی که میخواید بنویسید بیشتر از 300 کلمه باشه مفهوم رو برسونه تجربه نشون داده برای موتور های گوگل متن بلند و مفید و با کیفیت باشه ترغیب کننده هستش و حتی در کسب رتبه بهتر هم میتونه بهتون کمک بکنه.

سومین نکته ای که مورد توجه باید قرار بگیره  اینه که چگالی مناسب برای کلمه کلیدی هدف را حفظ کنید

اگر میخواین رتبه خوبی رو نتایج گوگل به دست بیارید باید کلمه کلیدی هدفی که دارین رو بیش از حد به کار نبربد باید کاملا طبیعی و با فاصله های مناسب و در جای مفید توی کل محتوا به کار ببرید. قبلا هم خدمتتون عرض کردیم بهتره چگالی کلمات کلیدیتون رو بین  2 درصد یا پایین تر  محدود کنید.

نکته چهارم کلمات کلیدی ثانویه، مترادف ها و کلمات کلیدی دم بلند را در متن خود اضافه کنید

منظور از عبارت بالا چیه؟ اینه که از کلمات کلیدی ثانویه  و هم خانواده استفاده کنید. موتورهای جستجوی گوگل میزان استفاده شما از عبارات مختلفی را در نظر می گیرند. و این میتونه برای رتبه بندی سایتتون مفید باشه.

 وقتی شما از کلمات کلیدی ثانویه و یهم خانواده استفاده می کنید در واقع به موتور های جستجو کمک می کنید موضوع محتوا های شمارو بهتر شناسایی کنن و در دسته بندی های مناسبش قرار بدن  و به کاربر نشون بدن .

نکته پنجم باید  کلمات کلیدی را در عناصر مختلف صفحه قرار دهید.

وقتی قصد سئوی سایتی رو دارید فک نکنید که از کلمات کلیدی فقط توی محتوا و مقالات باید استفاده کنید باید در کل عناصر صفحات استفاده کنید  برای بهینه سازی کامل یک صفحه، بهتر است از کلمه کلیدی در مکان های زیر استفاده کنید:

  • عنوان صفحه
  • عنوان فرعی
  • برچسب های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ alt تصاویر
  • پاراگراف اول
  • در پایان پست

به راحتی با 45 روز کارآموزی رزومه بساز و مدرک دریافت کن

سخن پایانی

همان طور که توضیح دادیم و مشاهده کردید اگه بخواین رتبه برتر جستجوی گوگل رو به دست بیارید فقط انتخاب کلمه کلیدی کافی نیست باید تحقیقات گسترده تری داشته باشید  و یک استراتژی مناسبی بچینید تا بتونید صفحات وبتون رو بهینه سازی کنید و رتبه بهتری به دست بیارید.. تا جای ممکن از کیورد استافینگ در سایت خود استفاده نکنید.

وقتی متوجه شدید صفحه وبتون در مورد چیه کلمه کلیدی هدف مشخص کنید که بتونه چند موضوع مختلف رو به هم ربط بده .با این حال شما نباید دو صفحه وب خود را به یک موضوع یکسان اختصاص دهید، هر صفحه شما باید به دنبال یک هدف برای جستجوی جدید و منحصر به فرد باشه چرا ؟ چون در غیر اینصورت صفحات شما برای دریافت رتبه بهتر با همدیگه رقابت میکنن.

تیم اکولرن  با  کادر سئوی مجرب اماده پذیرش سفارش سئوی وبسایت شما به طور کاملا حرفه ای هستش جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کسب و کار میتونید با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

 

جواد صادقی

جواد صادقی

جواد صادقی متولد 1377 فعال در حوزه آی تی و اختصاصی در بخش سئو و تولید محتوا. در حال حاضر در آکادمی اکولرن مشغول به کار هستم و در زمینه زبان انگلیسی و برنامه نویسی بک اند سایت هم فعالیت می کنم.
آنچه در این مطلب خواهید خواند

دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید